Til toppen

Bli kjent med vEx Frisør kjeden!

Vi i Everyhair Norge AS ønsker å gratulere vEx med sin første frisørsalong. ­Salongen befinner seg på Carl Berner i Oslo og har interiørmøbler fra Maletti og Keune som ­hovedmerkevare i salongen. Bak vEx kjeden finner vi to fremoverlente og ambisiøse herrer som tidligere har startet opp Thrana-klinikken og som nå satser for fullt i frisørbransjen. Vi er henrykt over at vEx har valgt oss som sin hovedleverandør og samarbeidspartner, og vi gleder oss til fortsettelsen!

Først og fremst, velkommen til Keune ­familien! Gratulerer med åpning av vEx sin første av mange salonger fremover! Kan dere ­fortelle litt om dere selv, deres ambisjoner og ­målsetningen til vEx?

Tusen takk for det. Vi er enkelt forklart en frisør­kjede som ønsker å sette ny bransjestandard for frisører! For å oppnå det, kreves det naturligvis en viss størrelse på kjeden. 

Våre ambisjoner er: 

  • 100 salonger om 10 år. 
  • Heve bransjestandarden for frisører. 
  • Øke yrkesaktiv karrierealder for frisørene. 

Det kan være en utfordrende tid å starte opp en frisørkjede. Hva er tankene deres rundt det, og hva tror dere er nøkkelen er til å ­lykkes i en tid som nå? 

Selv i utfordrende tider finnes det muligheter. Ta bort skylappene og vær kreativ. Vi har ­veldig troen på konseptet vårt og jobber steinhardt for å lykkes. Det er nøkkelen - Hardt arbeid. 

Hva er viktig for dere ved valg av et ­samarbeid mellom vEx og leverandør?

Rask respons, tilgjengelighet og kort leveringstid.  

Har dere tips til andre salongeiere som dagdrømmer om å utnytte potensialet sitt?

Streb etter utvikling/forbedring. Øk ­standarden og lytt til frisørene. Tenk ­bærekraftig. Snarveier lønner seg sjeldent. 

Tusen takk for flotte, velvalgte ord. Vi takker for tilliten og vi er veldig spent på utviklingen videre. Vi skal gjøre det vi kan for at dere lykkes med målsetningen deres og vår felles målsetning. Vi anser oss selv som ambisiøse, og det å jobbe med ambisiøse mennesker, synes vi passer som «hånd i saks».


Vi ønsker å sette ny bransje­standard for frisører! 

Videre skal vi ta en prat med frisørene ved vEx Carl Berner.

Hvem er dere og hvor lenge har dere jobbet som frisør?

Ann Helen: Jeg er daglig leder på vEx Carl Berner. Beskriver meg selv som omgjengelig, utadvendt og kvalitetsbevisst. Jeg flyttet fra Mosjøen til Oslo for å utvikle meg som frisør og har jobbet som frisør siden 2017 og tok fagbrevet våren 2019. 

Magdalena: Jeg har jobbet litt over ett år som frisør. 

Yenni: Jeg er fra Sørøya og startet som lærling i 2016 og tok Svennebrev i 2018. Jeg har jobbet som frisør siden. 

Hva synes dere er mest spennende med en nyoppstartet salong/kjede? 

Ann Helen: Det mest spennende med en ­nystartet salong/kjede, er at man får være med fra starten og bygge den opp slik man ønsker.

Magdalena: Salongen til vEx frisør er veldig moderne, høy standard og gode ­produkter. Flinke frisører og hyggelig kollegaer. Vi føler virkelig at vi frisører blir tatt vare på og i tillegg får vi ansatte gratis behandling hos Thrana ­Klinikken. Bedre lønnsmuligheter og ­provisjoner. 

Yenni: Det jeg synes er mest spennende med å være med fra begynnelsen, er absolutt det å se og være med på utviklingen av vEx kjeden. 


Selv i utfordrende tider finnes det muligheter. Ta bort skylappene og vær kreativ.

Hvordan jobber dere for å markedsføre dere i et nytt område?

Ann Helen: Bruker endel sosiale medier, Instagram og Facebook. Så er det også viktig med fornøyde kunder, da det sprer seg fort til naboer og bekjente.

Magdalena: Ved å ta vare på kundene. Forteller om alle tilbudene vEx Frisør har sammen med Thrana klinikken. Publiserer bilder av arbeidet jeg har gjort på mine kunder på sosiale medier.

Yenni: Instagram og sosiale medier er generelt en veldig viktig del av markedsføring i nytt område for å kunne fremme seg selv og frisørkjeden.

Hva inspirerer dere i faget?

Ann Helen: Inspirasjon i frisørfaget finner man overalt. Mye på sosiale medier, men også en del blant folk. 

Magdalena: Frisørfaget er veldig stort, man kan lære noe nytt hele tiden. Nye trender og teknikker. Heldigvis blir en aldri utlært og en kan være veldig kreativ uten grenser.

Yenni: Jeg blir veldig inspirert av å se andre flinke frisører, også liker jeg å følge med på nye spennende teknikker og trender.  

Hva er mest motiverende ved jobben?

Ann Helen: Det mest motiverende med jobben er fine kollegaer, nytt fresh lokale, hyggelig område og kunder.

Magdalena: Når kundene går ut med et smil om munnen med ny farge eller frisyre. Store forandringer er alltid gøy.

Yenni: Jeg blir motivert av at det er nytt og spennende, og av at vi har et ungt miljø og flotte kollegaer.

Tusen takk for at dere stilte opp på intervjuet. Flott å se at dere er ­motiverte, engasjerte og er positivt innstilt til nysatsingen. Det blir ­spennende å følge med på og vi håper dere lykkes med deres ­ambisjoner.